وبلاگ شخصی علی نیک بخنان

ساخت وبلاگ

James Watt by Henry Howard.jpg

جیمز وات (به انگلیسیJames Watt)‏ (زاده ۱۹ ژانویه ۱۷۳۶ - مرگ ۲۵ اوت ۱۸۱۹فیزیکدان ومخترع مشهور اسکاتلندی و پدر انقلاب صنعتی است. جیمز وات با تکمیل دیگ بخار خدمت بزرگی به فیزیک و مکانیک کرد. اختراع چگالگر بخار توسط وی موجب صرفه‌جویی زیادی در مصرف سوخت و گسترش استفاده از نیروی بخار شد.

به افتخار او واحد توان در اس‌آی، وات نامیده می‌شود.

 

 

زندگی

 

جیمز وات مخترع موتور بخار، که در سال ۱۷۳۶ در شهر گریناک در اسکاتلند به دنیا آمد. از همان اوان طفولیت کودکی بسیار ضعیف و ظریفی بود به همین علت او را به مدرسه نفرستادند بلکه مادر و پدر در خانه به تربیت او پرداختند. جیمز وات دارای تخیل قوی بود و به مرور زمان علاقه خود را به امور فنی و هندسی به مرور زمان نشان داد تا آنجا که یک وسیله الکتریکی ساخته و گاهی به وسیله آن به دوستانش شوک وارد می‌کرد.

وی به علم نجوم همچون ریاضیات علاقه داشت و ساعتها متمادی به پشت دراز کشیده و به ستاره‌ها نگاه می‌کرد. او از خواندن و آموختن لذت می‌برد اما زمانی فرا رسید که به علت فقر خانوادگی و تنگدستی برای امرار معاش باید کار می‌کرد، بنابراین در مغازه‌ای شروع به کار کرد. صبح‌ها چند ساعت قبل از بازشدن مغازه بر می‌خواست و شروع به کار می‌کرد که موجب شده بود بر سلامتی او اثر نامطلوب بگذراد.

یکی از اساتید دانشگاه که از مهارت او در امور فنی اطلاع پیدا کرده بود اتاقی در دانشگاه به او داد تا او در آنجا بتوند به کارهایش ادامه دهد، او در سال ۱۷۶۴ وی موتوری را در دانشگاه تعمیر کرد، به مدت چند ماه به طور شبانه روز انواع مختلف نیروهای بخار را آزمایش کرد. سرانجام اصول موتور بخار به ذهنش راه پیدا کرد.

در این حین مشکلات زیادی برای وی پیش آمد و اتاق خود را در دانشگاه از دست داد، اگر کمکهای همسرش مارگارت میلو نبود وی دست از کار می‌کشید. مارگارت دختری بود که جیمز پس از گشودن کارگاه خود در دانشگاه با او ازدواج کرد. دکتر جان روباک (یکی از دوستانش) قبول کرد که شریک جیمز شده و قرض‌های وی را بپردازد و اختراع او را به ثبت برساند. جیمز با شادی رهسپار لندن شد اما مامورین اداره ثبت اختراعات، کاملاً بی تفاوت بودند و این سبب ناراحتی جیمز شد از طرفی دکتر روباک مقروض شده بود و نمی‌توانست به جیمز کمک کند. در این حین کارخانه دار ثروتمندی به نام ماتیو بالتن از طریق دکتر روباک از اختراعات جیمز آگاه شد و قبول کرد که با جیمز کار کند و این نقطه عطفی در زندگی وات بود.

حار شهرت وات افزایش یافته بود و موفقیت بزرگی نصیب مخترع شده بود و موتور او در کارخانه مورد استفاده قرار گرفته بود و نتیجه زحمات وات از سالیان سال مورد استفاده همگان قرار گرفت. وی در سال ۱۸۱۹ در سن ۸۳ سالگی فوت کرد.

تصورات اشتباه

جیمز وات نه موتور بخار را اختراع کرد[۱] و نه از حرکت در کتری در حال جوشیدن برای این کار الهام گرفت بلکه او نخستین موتور بخار تجاری را با توسعه و بهبود موتور بخار نیوکامن ساخت و موتور ساخته‌شده توسط او بعدها بسیار مشهور شد.[۲]

 

 

 

نابغه هایی که در دوران خود کودن شمرده می شدند!

1. آلبرت اینشتین (Albert Einstein) در کودکی دچار بیماری دیسلسیک بود. یعنی معنی و مفهوم کلمات و عبارات را درست تشخیص نمی داد. معلم آلبرت اینشتین او را عقب مانده ذهنی، غیر اجتماعی و همیشه غرق در رویاهای احمقانه توصیف می کرد، ضمنا وی دوبار در امتحانات کنکور دانشگاه پلی تکنیک زوریخ مردود شد!

نابغه هایی که در دوران خود کودن شمرده می شدند! + عکس | HiPersian.com

2. توماس ادیسون (Thomas Alva Edison) که معلمانش از آموزش او در مدرسه عاجز مانده بودند در تمام طول تحصیل کم ترین نمره ها را از درس فیزیک می گرفت ولی همین شخص بعدها موفق شد بیش از هزار وصد وپنجاه اختراع به جامعه بشریت عرضه کند که بیشتر آنها در زمینه علم فیزیک بوده است!

نابغه هایی که در دوران خود کودن شمرده می شدند! + عکس | HiPersian.com

3. بتهون (Ludwig van Beethoven) معلم او می گفت در طول زندگیش "اوچیزی یاد نخواهد گرفت"

نابغه هایی که در دوران خود کودن شمرده می شدند! + عکس | HiPersian.com

4. پیکاسو (Pablo Picasso) یکی از معروفترین نقاشان جهان بدون کمک و حضور پدرش که در زمان امتحانات کنارش می نشست نمی توانست در درس هایش نمره قبولی کسب کند!

نابغه هایی که در دوران خود کودن شمرده می شدند! + عکس | HiPersian.com

5. هیلتون (Conrad Nicholson Hilton) که مالک بیش از 300هتل در سرتاسر دنیاست در دوران کودکی برای گذران زندگی مجبور بود کف سالن ها و هتل ها را طی بکشد!

نابغه هایی که در دوران خود کودن شمرده می شدند! + عکس | HiPersian.com

6. جیمز وات (James Watt) که مخترع ماشین بخار بود فردی کودن توصیفش می کردند!

نابغه هایی که در دوران خود کودن شمرده می شدند! + عکس | HiPersian.com

7. امیل زولا (Émile François Zola) نویسنده بزرگ فرانسوی دانش آموزی تنبل بود که در مدرسه از درس ادبیات معمولا نمره صفر می گرفت!

نابغه هایی که در دوران خود کودن شمرده می شدند! + عکس | HiPersian.com

8. ناپلئون بناپارت (Napoleon Bonaparte) مدرسه خود را با رتبه 42 به عنوان یک دانش آموز غیر ممتاز ترک کرد!

نابغه هایی که در دوران خود کودن شمرده می شدند! + عکس | HiPersian.com

9. لویی پاستور (Louis Pasteur) در مدرسه یک محصل متوسط بود و در دوره لیسانس در درس شیمی بین 22 نفر رتبه 22 را کسب کرد!

نابغه هایی که در دوران خود کودن شمرده می شدند! + عکس | HiPersian.com

10.
وبلاگ شخصی علی نیک بخنان...
ما را در سایت وبلاگ شخصی علی نیک بخنان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی نیک بخنان nikbakht-ali بازدید : 188 تاريخ : سه شنبه 1 دی 1394 ساعت: 23:29

 

آنها با آرایش سلول های زنده ی انسان ساختار هر اندام را به شکل آن تقلید کرده اند. آنها با ایجاد کانال هایی روی لایه ی سیلیکونی ، سلول های انسانی را درون کانال ها و دقیقا در کف آن رشد داده اند.

به این ترتیب مایعی درون کانال جریان می یابدکه مواد مغذی ، دارو یا هر ماده مورد نظر دانشمندان را به سلول ها می رساند . در حال حاضر مدل(شش روی یک تراشه) که قادر به تنفس است ساخته شده که می تواند الهام بخش دانشمندان برای ساخت اندام های دیگر بدن انسان باشد. سیستم (اندام روی یک تراشه)نتایج بسیار دقیق تری از آزمایش دارو روی موش ها به دست می دهد و ممکن است روزی جایگزین مدل های حیوانی و آزمایش روی انسان بیمار شود. 

وبلاگ شخصی علی نیک بخنان...
ما را در سایت وبلاگ شخصی علی نیک بخنان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی نیک بخنان nikbakht-ali بازدید : 204 تاريخ : سه شنبه 1 دی 1394 ساعت: 23:28

سرکه سیب است به دلیل خواص فراوانی که دارد، از چند سال پیش جای خود را در سفره ایرانی ها باز کرده است. این سرکه، از عصاره طبیعی میوه سیب به دست می آید و ویژگی اصلی آن سم زدایی از بدن است.

   چاشنی ها جدایی ناپذیرترین خوراکی ها از وعده های غذایی اند و بسیاری از غذاها طعم و رنگ خوبشان را مدیون این چاشنی ها هستند. البته شیرین یا ترش بودنشان فرقی ندارد و ذائقه افراد درمورد آنها تصمیم می گیرد.

یکی از خوش خوراک ترین و مفیدترین این چاشنی ها سرکه سیب است که به دلیل خواص فراوانی که دارد، از چند سال پیش جای خود را در سفره ایرانی ها باز کرده است. این سرکه، از عصاره طبیعی میوه سیب به دست می آید و ویژگی اصلی آن سم زدایی از بدن است.

1- سرکه سیب یک آنتی بیوتیک و ضدعفونی کننده قوی است و خاصیت ضدباکتری و ضدقارچی آن موجب تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر عوامل بیماری زا می شود.

2- فشار خون را تنظیم می کند و مانع از بالارفتن آن می شود.

3- با تنظیم پتاسیم بدن تعادل اسیدی – بازی آن را حفظ می کند. همچنین پتاسیم از دست رفته بیمارانی که داروهای ادرارآور مصرف می کنند را برمی گرداند. مصرف دو قاشق مرباخوری سرکه سیب در یک فنجان آب برای این منظور کافی است.

4- داروی طبیعی مفیدی برای ناراحتی های گوارشی و مسمومیت های غذایی است.

5- یک اسید استیک ملایم و سالم است که کیسه صفرا و کبد را فعال و تصفیه خون را تقویت می کند.

6- بعضی از دردها و مشکلات معده زمینه باکتریایی دارند. در این صورت سرکه سیب می تواند در از بین بردن آن موثر باشد. نوشیدن یک قاشق غذاخوری سرکه در از بین بردن باکتری های معده موثر است. سرکه سیب همچنین اسپاسم روده را نیز بهبود می بخشد.

7- طعم ترش سرکه در متوقف کردن سرکه نیز می تواند موثر باشد.

8- اسیدهای آمینه سرکه سیب مانند یک پادزهر اسید لاکتیک موجود در بدن را از بین می برد. اسید لاکتیک بر اثر تمرین های ورزشی یا فعالیت های سخت در بدن ساخته می شود. همچنین در سرکه سیب آنزیم هایی وجود دارد که خستگی بدن را رفع می کند. نوشیدن یک لیوان آب خنک همراه با 2 قاشق سرکه سیب اثری جادویی در از بین بردن خستگی دارد.

9- میکروب ها در محیط اسیدی سرکه مدت زمان زیادی زنده نمی مانند. به همین خاطر زمانی که در ناحیه گلو احساس درد و سوزش می کنید، مقداری سرکه سیب بنوشید. همچنین می توانید یک چهارم فنجان آب را با یک چهارم فنجان سرکه ترکیب کنید و ساعتی یکبار آن را قرقره کنید.

10- دو لیتر آب تصفیه شده را با دوقاشق غذاخوری سرکه سیب مخلوط کنید و برای سم زدایی بدن و شست و شوی کلیه ها در طول روز از  آن بنوشید.

11- اگر شب ها دچار گرفتگی عضله پا می شوید، قبل از خواب دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با مقداری عسل درون یک لیوان آب بریزید و قبل از خواب بنوشید. بعد از مدتی این مشکل در بدن شما از بین می رود.

12- افراد در حال رژیم برای سوزاندن چربی های بدنشان می توانند یک قاشق مرباخوری سرکه را در یک لیوان آب گرم بریزند و هر روز صبح ناشتا بنوشند.

13- ویتامین D، کلرور سدیم، گوگرد، فسفر، کلرور منیزیم و ویتامین های گروه B که به میزان زیادی در سرکه سیب وجود دارند، به سلول های بدن طراوات و نشاط می دهند.

14- اگر بعد از خوردن غذا دچار سوءهاضمه می شوید 30 دقیقه قبل از غذا، یک قاشق چایخوری سرکه سیب را با یک قاشق چایخوری عسل در یک لیوان آب گرم بریزید و بنوشید.

15- نوشیدن یک لیوان آب که با یک قاشق چایخوری سرکه سیب مخلوط شده، از گرفتگی بینی جلوگیری می کند.

16- سرکه سیب به دلیل داشتن بتا کاروتن که آنتی اکسیدانی قوی است، رادیکال های آزاد بدن را از بین می برد و به این ترتیب تا حدود زیادی از بروز سرطان جلوگیری میکند. رادیکال های آزاد سلول های بدن را تخریب و آنها را به پیری زودرس دچار می کنند. علاونه بر بتاکاروتن، یک فیبر غذایی به نام پکتین نیز در سرکه سیب وجود دارد که با مواد سرطان زای موجود در روده ترکیب می شود و به دفع سریع آن از بدن کمک می کند.

 

به نقل از مجله سیب سبز

وبلاگ شخصی علی نیک بخنان...
ما را در سایت وبلاگ شخصی علی نیک بخنان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی نیک بخنان nikbakht-ali بازدید : 193 تاريخ : سه شنبه 1 دی 1394 ساعت: 23:20

با سلام به همه بازدیدکنندگان گرامی،ضمن تشکر از همه ی شما دوستان ،خواهشمندم برای بهتر شدن وبلاگ و پایداری آن ،از بیان نظرات سازنده دریغ نفرمایید...

گرمای نظرات شما به مدیر وبلاگ جان دوباره می بخشد.خجالت

متشکرم.نه

 

وبلاگ شخصی علی نیک بخنان...
ما را در سایت وبلاگ شخصی علی نیک بخنان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی نیک بخنان nikbakht-ali بازدید : 190 تاريخ : سه شنبه 1 دی 1394 ساعت: 23:18